Aktualności

Produkt tradycyjny wizytówką Mazowsza

2010.06.23 10:05 , aktualizacja: 2012.04.25 12:52

Autor: Krzysztof Zaniewski, Wydział Rolnictwa i Żywności, Wprowadzenie: Iwona Dybowska

23 czerwca br., w siedzibie urzędu marszałkowskiego odbyła się konferencja pn. „Produkt tradycyjny i regionalny szansą promocji regionu”. Spotkanie było okazją, by zaprezentować strategię działania w tym zakresie oraz unijne przykłady takich przedsięwzięć.

 

Konferencję rozpoczął wicemarszałek Ludwik Rakowski, który zwrócił uwagę na rosnące zainteresowanie konsumentów produktami, stanowiącymi alternatywę dla spożywanych na co dzień produktów oferowanych przez przemysł spożywczy. Produkt tradycyjny, zdaniem marszałka, daje możliwość aktywizowania zawodowego środowisk rolniczych poprzez tworzenie nowych miejsc pracy, związanych z rozwojem, wytwarzaniem i dystrybucją oferowanych produktów tradycyjnych. Dlatego warto inwestować w tę gałąź branży spożywczej.

 

Podczas spotkania zaprezentowano m.in. sery podpuszczkowe dojrzewające, chleb orkiszowy z siemieniem lnianym i słonecznikiem oraz naturalny sok jabłkowy – produkty wytwarzane w oparciu o miejscowe zasoby surowcowe ze szczególnym uwzględnieniem ras i odmian tradycyjnych, których zachowanie lub odtworzenie służy utrzymaniu, bardzo zagrożonej dzisiaj, bioróżnorodności.

 

Poruszono także kwestię bogactwa kulinarnego poszczególnych regionów naszego kraju, zasygnalizowano potrzebę popularyzacji produktów regionalnych i tradycyjnych oraz konieczność ich certyfikacji.

 

Uczestnicy konferencji mieli możliwość degustacji potraw oraz produktów tradycyjnych prezentowanych przez producentów. Wszystkie specjały przygotowane zostały według starych receptur, bez dodatku chemii spożywczej.

 

Konferencja adresowana była do producentów rolnych, rolników ekologicznych, przetwórców, handlowców, przedstawicieli mazowieckich jednostek samorządu, doradców rolniczych oraz mieszkańców terenów wiejskich.

Liczba wyświetleń: 665

powrót